tirsdag den 26. marts 2013

2 par bukser til forårsgarderoben

 
I forrige weekend var jeg jo en tur i stof og stil. Nu har jeg fået vasket stoffet og klippet i en del af det.
 
Igår kom der 2 par bukser igennem symaskinen.
 
Det første par er klippet efter Minikreas mønster på de smalle bukser. Jeg måtte lave lidt tilretninger da jeg synes de sad forkert foran på Kaja. Det virker som om at stykket foran er for langt og fladt..
 
Jeg beklager at bukserne er krøllet, men Kaja skulle straks have dem på, da hun så at der var lommer i. Hun har et eller andet med lommer. Lommerne blev straks fyldt med div. legetøj og sygrej.
Bukserne er syet i aqua babyfløjl, blomstret bomuldsstof og orange rib.
 
Det andet par bukser er lavet efter minikreas mønster på posebukser. De er lavet i den blomstrede bomuld og så har jeg lavet foer af en tynd billig bomuld fra Ikea. Det er egentlig et billigt lagen, men jeg synes stoffet er så blødt og let at det passer godt som tyndt foer i sommerbukser.
 
Jeg har tilpasset mønstret så de er syet med balloneffekt. Ribkanten er en mørkelilla rib.
Jeg har sat et bånd rundt om det ene bukseben. Det er et bånd som jeg har gemt fra en gave jeg fik på et tidspunkt. :o) God måde at genbruge på. :o)



Der ligger stadig flere par bukser i bunken af klippede syprojekter. Bl.a. et par bukser til Casper i den aquablå babyfløjl.

5 kommentarer:

  1. Hvor er begge par flotte.
    Jeg er især vild med det øverste par. De passer da også il den hættetrøje du syede til hende for et stykke tid siden.

    God påske
    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. tak.. de øverste er der også flest detaljer på :o)

      jeg har ikke haft overvejet den hættetrøje til de bukser. jeg tror det er farverne på billederne der snyder.. Hættetrøjen er meget kraftig turkis og med kraftige farver på hætten.

      bukserne her er mere pastel-farver. :o) men det kan da være jeg skal prøve at sætte det sammen.. nogen gange kan man blive overrasket

      god påske til dig også

      Slet
  2. Hvor er de flotte og rigtig forårs-agtige :)
    Glæder mig til at se hvad du får syede til Casper.
    God påske
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. tak.. ja jeg synes også de summer af forår.. :o) Så vi håber at påsken kommer med foråret. :o)

      Jeg skal nok smide billeder på når det er syet. :o) dvs det ene par bukser er syet men jeg fik ikke taget billeder før han havde fået dem på, og han vil altså ikke stå model.. :o) han står op af alt, men så kan man jo ikke se forsiden hvor detaljerne er :o)

      god påske til dig også. :o)

      Slet
  3. Thy look awesome! Really well done! :) xo

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...